Digitaal collecteren via GIVT App (tot 10-10-2020) Digitaal collecteren via GIVT App (tot 10-10-2020)
Digitaal collecteren     
Contant geld is al lang niet meer vanzelfsprekend. Betalen doen we steeds vaker met de pinpas en ook het betalen met de smartphone komt steeds vaker voor. Juist nu in de coronatijd willen we het de mensen die de dienst online volgen zo makkelijk mogelijk maken mee te doen aan de collectes. 

Daarom zijn ook wij op zondag 12 april van start gegaan met digitaal collecteren door middel van een smartphone. Dit systeem zal gebruikt worden naast de gewone manier van collecteren. Als u gebruik wilt maken van deze nieuwe manier van collecteren heeft u de Givt-app nodig. Hieronder volgt een uitgebreide uitleg (de handleiding is ook te downloaden).

Natuurlijk kunt u ook uw collectegelden overmaken naar de bankrekeningnummers die onderaan deze pagina vermeld staan o.v.v. de datum van de dienst. 

Doneren met collectemunten of contant geld blijft natuurlijk ook altijd nog mogelijk als de kerkdiensten weer op de gewone manier gehouden kunnen worden. Maar u kunt nu ook uw collectemunten in een envelopje apart leggen als u de datum van de dienst op de envelop schrijft, en bijvoorbeeld: 1 gele munt voor de kerk en 1 blauwe voor de diaconie. Wij komen de envelopjes met collectemunten dan na de coronacrisis bij u ophalen, of u mag ze ook zelf bezorgen op het kerkelijk bureau aan de Dennenlaan. Wilt u ons dan wel even van tevoren bellen of mailen?  (t: 0318-595203 | e: kerkelijkbureau@pkn-veenendaal.nl)

Is mijn telefoon geschikt om gebruik te maken van Givt?
De Givt-App werkt als uw telefoon voldoet aan de volgende systeemversie:
- iOS: Vanaf versie 7 (vanaf iPhone 4S)
- Android: Vanaf versie 4.4
Gebruikt u een Windows smartphone? Die wordt helaas niet ondersteund.

U vindt de App in de Apple Appstore of in de Google Playstore (door op een van onderstaande afbeeldingen te klikken, kunt u de App direct al downloaden) of ga naar www.givtapp.net/download.  Het voordeel van de Givt app is ook dat u hiermee niet alleen aan De Open Hof, maar aan meerdere doelen kunt geven en dat u al deze giften jaarlijks in één overzicht kunt gebruiken voor uw belastingaangifte.

             



Hoe werkt Givt?
Heel makkelijk. Download de Givt-app in de App Store of in Google Play (zoals hierboven beschreven). Registreer uzelf eenmalig als gebruiker door uw gegevens in te vullen. Vervolgens werkt het net zo gemakkelijk als het geven van contant geld.

U kunt na het downloaden van de app direct uw e-mailadres invoeren en beginnen met geven. Uw verdere registratie kunt u ook op een later moment afronden. Bij uw registratie vult u een aantal persoonlijke gegevens in (denk hierbij aan adres, mobiele nummer en rekeningnummer). Ook geeft u een machtiging af zodat uw toezegging ook geïncasseerd kan worden. De Givt-app is zo ontworpen dat u heel gemakkelijk door het proces wordt geleid. Voor meer informatie kunt u ook terecht op de website van Givt door op deze link te klikken. Er is een kort instructiefilmpje gemaakt hoe u tijdens het bekijken van een uitzending via kerkdienstgemist.nl een bijdrage kunt doen.
   


Givt button op kerkdienstgemist.nl
Tijdens het kijken via kerkdienstgemist.nl ziet u rechtsonder in beeld ook de 'Geef met Givt' button. Die kunt u aanklikken wanneer u voor de allereerste keer gaat geven. Door het invoeren van een bedrag en het invullen van uw emailadres meldt u zich aan. De afronding van uw registratie kunt u dan op een later tijdstip doen.
NB: U kunt één keer via deze button geven, daarna volgt een foutmelding omdat uw emailadres al bekend is.

Hoe geef ik met Givt?
Eenmaal geregistreerd bij Givt, hoeft u alleen maar de app te openen. Selecteer het bedrag dat u wilt geven, klik op 'Volgende' en selecteer een doel uit de lijst (dat is voor onze kerk: 'PG Veenendaal De Open Hof') en klik op 'Geven' onderaan de lijst. Of klik op 'Scan QR code' en scan met de camera van uw telefoon de code die op de beamer staat. Na het scannen verschijnt de melding 'Yes, gelukt!', vervolgens klikt u onderaan op 'Klaar'.
 
   
 

U kunt de code ook hiernaast scannen. Het gekozen bedrag wordt opgeslagen, van uw bankrekening afgeschreven en aan de kerk overgemaakt. 

Voor het versturen van de betaling is een internetverbinding nodig. Wanneer u op het moment van geven geen internetverbinding heeft, wordt de opdracht op een later moment bij het heropenen van de app verstuurd als u wél weer verbinding heeft.

Hoe kan ik geven aan meerdere collectes?
Zijn er meerdere collectes in één dienst? Ook dan kunt u geven in één vlotte beweging. Wanneer u het eerste bedrag heeft ingevuld, kunt u daarna op 'Collecte toevoegen' klikken. Zo kunt u tot drie collectes activeren. Bij iedere collecte kunt u een zelfgekozen bedrag invoeren. Klik op de collecte die u aan wilt passen en vul een bedrag in. Om een collecte te verwijderen, klikt u op het min(-)teken rechts van het bedrag.

De verschillende collectedoelen worden onderscheiden door nummer 1, 2 of 3.  Bij ons is de 1e collecte altijd voor de Diaconie en de 2e collecte voor de Kerk. Als er een 3e collecte is, dan wordt dit vermeld in de zondagsbrief en op de beamer. Wilt u toch een collecte overslaan? Laat dan die collecte open (€ 0,00) of verwijder deze door de klikken op het min(-)teken rechts van het bedrag.

Met Givt is onze kerk klaar voor de toekomst en kunnen we gewoon aan de collecte blijven geven, ook op afstand.


Mocht u geen gebruik van de app willen maken dan blijft het uiteraard ook mogelijk uw bijdrage over te maken via uw eigen bank:
 
  • Voor de Kerk gebruikt u rekeningnummer: NL70 RABO 0395 1388 68   
    • o.v.v. de datum van de betreffende zondag
       
  • Voor de Diaconie gebruikt u rekeningnummer: NL14 RABO 0395 1389 06   
    •  o.v.v. de datum van de betreffende zondag

Namens de colleges van kerkrentmeesters en diakenen hartelijk dank voor uw gift!
 
terug